Tabaknatie Polska dysponuje flotą 26 nowoczesnych ciągników marki MAN, model TGX.
Nasza flota składa się z najnowocześniejszych ciągników MAN TGX 18.470 z 2021 roku.
Wszystkie nasze auta spełniają normę spalin Euro 6. Ciągniki wyposażone są w lodówkę i dodatkowe webasto, które jest przystosowane do bardzo niskich temperatur.
Nasze pojazdy są monitorowane 24h/7, aby zapewnić pełne bezpieczeństwo powierzonych ładunków.
Ciągniki są serwisowane przez autoryzowanego dealera MAN, dzięki czemu gwarantujemy niezawodność naszego serwisu.
Dla naszych klientów przewozimy towary różnego typu. Posiadamy możliwości transportu towarów skonteneryzowanych, ale także z wykorzystaniem naczep plandekowych czy sztywnej zabudowy, tzw. box’ów. Realizujemy również przewozy towarów w kontrolowanej temperaturze.
Posiadamy również możliwości przewozów towarów niebepiecznych regulowanych przepisami ADR.
Posiadamy wszelkie niezbędne pozwolenia, licencje oraz ubezpieczenia.
Transport towarów to usługa. Jej początki sięgają czasów starożytnych. Ówcześni kupcy, aby przewoźić swoje towary, używali siły nóg zwierząt lub swoich własnych. Sieć dróg była bardzo ograniczona, małodostępna i prymitywna. W dzisiejszych czasach transport towarów odbywa się w sposób masowy i ciągły. Podstawą transportu drogowego są pojazdy, które jako całość stanowią właśnie flotę transportową. Pojęcie to możemy używać zarówno w odniesieniu do danego kraju, regionu czy właśnie w odniesieniu do firmy.
Ważnym aspektem Floty Transportowej jest ciągłe dbanie o aktualny stan techniczny i sprawność każdego z flotowych pojazdów. W firmie Tabaknatie Polska dbamy o każdy pojazd. Wiemy że:
sprawne auto to szybki i niezawodny serwis
a tym samym zadowolony klient
Firma Tabaknatie Polska zakupując flotę najnowszych ciągników MAN podpisała jednocześnie z dostawcą kontrakt serwisowy. Wszelkie naprawy techniczne odbywają się sprawnie, co pozwala nam świadczyć usługi na najwyższym poziomie.
Samochody służące do transportu towarów są objęte szeregiem restrykcji. Należą do nich między innymi obowiazkowe wyposażenie każdego z ciągników. Zgodnie z przepisami, każdy ciągnik powinien być wyposażony w minimum dwa trójkąty, gaśnicę, apteczkę. W zależności od przewożonych towarów auto musi posiadać również maty antypoślizgowe, pasy transportowe do zabezpieczenia ładunków, kątowniki ochronne, belki rozporowe. Dodatkowym wymogiem jest posiadanie przy sobie odpowiednich dokumentów do których należą: licencja transportowa, dowód rejestracyjny, ubezpieczenie OC, upoważnienie leasingu lub najmu (jeśli dotyczy), certyfikat normy emisji spalin.
W ciągnikach służących do transportu towarów jest to jeden z niezbędnych elementów wyposażenia, określony wieloma przepisami prawa. Generalnie widać zdecydowanie trendy w stanowieniu prawa, aby wszystkie auta służace do przewozu towarów wyposażyć w tachografy. Tachografy na początku były elementem wyposażenia aut o dopuszczalnej masie całkowitej wynoszącej 40 ton i powyżej. Dzisiaj są już plany, aby w tachograf wyposażać nawet małe busy mogące transportować towar o wadze już od jednej tony wzwyż.
Generalnie co do zasady tachograf jest urządzeniem rejestrującym funkcje pojazdu i pracę kierowcy. A więc z pomocą tachografu możemy zobaczyć z jaką prędkością poruszał się pojazd, jaki przebył dystans oraz sprawdzić wszelką aktywność kierowcy: jego czas jazdy, pracy, odpoczynku a także innej pracy czy czasu pozostawania w dyspozycji.
Do roku 2006 w ciągnikach instalowano tachografy analogowe. Z kolei tachografy cyfrowe zaczęto instalować w pojazdach po roku 2006 (dokładnie od 01.05.2006). Tachografy cyfrowe rejestrują więcej zdarzeń. Ilość zapisywanych danych ciągle wzrasta więc i same tachografy zmieniają się w coraz bardziej w urządzenia inteligentne. Obecnie w ciągnikach używane są tachografy cyfrowe I generacji. Jednak już od sierpnia 2025 każdy z pojazdów będzie musiał posiadać tachografy cyfrowe II generacji. Zmiana ta spowoduje, że niektóre z obecnych obowiązków kierowców przejmie tachograf i będą one działy się już bez dodatkowej ingerencji kierowcy. Katalizatorem tych zmian są przepisy pakietu mobilności, w myśl których kierowca musi obecnie manualnie rejestrować przekoroczenie granic krajów podczas wykonywania swojej pracy. Tachografy II generacji, we współpracy z systemem GPS zrobią to automatycznie.
Transport dotyczy wszlkiego rodzaju ładnuków. Jednym z rodzajów są ładunki niebezpieczne, w praktyce nazywane towarami ADR. Przewóz towarów niebezpiecznych objęty jest zapisami międzynarodowej umowy ADR. Jest ona tak naprawdę europejską umową dotyczącą drogowego transportu towarów niebezpiecznych. Obowiązuje ona w całej Europie. Posiada ona szereg załączników. Jeden z nich opisuje, które towary są zaliczane do towarów niebezpiecznych i w związku z tym, zachodzi konieczność stosowania przepisów ADR. Przepisy te mówią, że transport może być wykonywany wyłącznie przez kierowcę posiadającego dodatkową wiedzę o przewożonych materiałach niebezpiecznych. Fakt ten jest poświadczony przez uzyskanie odpowiedniego certifikatu przez kierowcę. Dodatkowo, przepisy ADR mówią o specjalnych dodatkowym wyposażeniu ciągnika oraz kierowcy.
W pojeździe, który przewożi towary niebezpieczne (ADR) muszą znaleźć się przedmioty zapewniające bezpieczeństwo: załodze pojazdu, innym uczesntikom ruchu oraz środowisku. Są to więc elementy wyposażenia przeciwpożarowego, awaryjnego oraz środki ochrony indywidualnej:
Realizujemy transporty materiałów niebezpiecznych w myśl przepisów ADR. Aby dowiedzieć się jakie towary ADR możemy dla Ciebie przewieźć skontaktuj się z nami korzystając z naszego głównego adresu e-mail lub uzyskaj informację w jednym z naszych działów transportowych: